Het uitvoeren van een SEO strategie

februari 1, 2019

Het uitvoeren van een SEO strategie

Het uitvoerven van een SEO strategie is een erg ingewikkeld onderdeel binnen de online marketing. Vaak is de SEO een technische vaardigheid die enkel in het bezit is van een freelance SEO. SEO wordt te allen tijden gebaseerd op data die afkomstig is uit meerdere SEO software programma’s. Dit maakt dat het relatief ingewikkeld te lezen en te begrijpen is.

In dit artikel neem ik je mee in het maken van een SEO strategie en daarna deze ook correct uit te voeren. Het is voor ieder SEO traject van vitaal belang dat er allereerst een strategie wordt opgesteld. Op basis van deze strategie kan het volledige traject worden ingericht en afgewerkt. Door dit vooraf te bepalen kan de SEO specialist die werkzaam is aan de klus al tijdig bepalen wat er moet worden gedaan om de beoogde rankings in de zoekmachines te bereiken.

Het opstellen van een SEO strategie

Om erachter te komen wat de beste manieren zijn om een SEO strategie op te stellen moet je exact weten wat SEO is. SEO is een vakgebied dat eigenlijk kan worden onderverdeeld in drie verschillende disciplines

– Technische SEO: Technische SEO is het gedeelte van SEO dat door veel specialisten als het moeilijkste onderdeel is benoemd. Dit komt doordat de specialist veel kennis van zaken moet hebben van verschillende websites en CMS’en. Om de technische welzijn van een website bloot te leggen moet een specialist de code van een website in kunnen duiken. Hierdoor kunnen alle onderliggende problemen ontdekt worden en uiteindelijk worden geoptimaliseerd. De technische SEO bestaat veelal uit de website snelheid, de indexatie vanuit Google, de interne links en de meta titels en beschrijvingen.

SEO Content: De SEO content bestaat uit alle content die op een website staat weergegeven. Dit bestaat in eerste instantie uit de teksten op de website. deze moeten worden ingericht voor zowel de gebruiker als de zoekmachines om een optimaal effect te hebben.

Linkbuilding: Linkbuilding is het proces van het verkrijgen van links van andere websites naar de website van de klant van een freelance SEO. Dit wordt gedaan om de autoriteit binnen een markt of niche aan Google te laten zien. Het actief linkbuilden draagt naast de verschillende positieve aspecten ook negatieve elementen met zich mee. Het risico dat Google inziet dat het niet natuurlijke linkbuilding is, is een risico voor de website.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een freelance SEO. Ralf van Veen is werkzaam voor https://ralfvanveen.com.

 

Voor meer info : hier klikken

Geen reacties

Reacties zijn gesloten.