Adverteren in Google

januari 16, 2015

Met een nieuwe website ben je vrijwel nooit gelijk zichtbaar met een zoekopdracht via de zoekmachines. Dat komt omdat je eerst nog gevonden moet kunnen worden. Om dit te bereiken kun je gebruik maken van zoekmachine optimalisatie (SEO) en/of adwords adverteren (SEA).

Met SEO komt jouw website hoger in de organische zoekresultaten van Google en met SEA betaal je om een tekstadvertentie van jouw website boven of naast de organische zoekresultaten van Google te laten zetten. Bij deze betaalde advertenties biedt je een bepaalde hoeveelheid geld om gevonden te kunnen worden op zorgvuldig door jou uitgezochte zoekwoorden. Als je concurrentie hebt met deze zoekwoorden kan het zo zijn dat jouw advertentie helemaal niet te zien zal zijn. Hierbij telt dat wie het meest betaald de beste positie krijgt.

Die zoekwoorden zijn uitermate belangrijk. Je wilt gevonden worden op bepaalde zoekwoorden maar dat wilt je concurrentie ook. Dus je moet op zoek gaan naar zoekwoorden die uniek zijn voor jouw bedrijf zodat jij hoog in de advertentie ruimte bij de Google zoekmachine resultaten komt en jouw concurrentie niet. Het is een kunst om deze zoekwoorden te vinden waarbij je zo min mogelijk betaald om zo hoog mogelijk in Google te komen. Internet marketing Delft kan je er alles over vertellen.

Met deze zoekwoorden moet ook jouw website opgebouwd zijn. De zoekwoorden moeten terugkomen in het menu, in titels en in dikgedrukte tekst. Dit zal ook helpen om wat hoger in de organische zoekresultaten terecht te komen.

Zorg er ook voor dat je een goede landingspagina hebt waar een bezoeker terecht komt als hij op jouw advertentie heeft geklikt. De inhoud moet overeen komen. Het lokkertje wat in de advertentie te zien was, komt ook voor op de pagina. Zorg er voor de rest voor dat de klant gaat doen wat jij wilt dat hij doet. Dat doe je met een call to action.

Voor meer info : hier klikken

Geen reacties

Reacties zijn gesloten.