Als bedrijf wil je natuurlijk de beste op de markt zijn. Om die reden kan het verstandig zijn om een eigen website te maken. Om jouw website goed vindbaar te maken voor alle potentiële klanten is het handig om te beginnen met zoekmachine optimalisatie. Er zijn twee technieken die je kan inzetten om jouw website te optimaliseren: SEO en SEA. Veel mensen denken dat dit hetzelfde ding is, maar dat is het niet. Ben je benieuwd naar de verschillen? Lees dan hieronder verder en kom achter de handige voordelen van beide technieken.
SEO
De definitie van SEO klinkt als volgt: Search Engine Optimization. Dit ken je misschien beter onder de naam zoekmachine optimalisatie. Door SEO te gebruiken, kan je de vindbaarheid van jouw website verbeteren bij zoekmachines zoals Google. SEO kost in principe niks als je het zelf doet. Het is dan wel belangrijk dat er genoeg kennis is om SEO op te pakken. Soms kan het namelijk nog best lastig zijn om de beste SEO-strategie te kiezen. In dat geval kan je kiezen voor seo optimalisatie in Amsterdam.
Voordelen
Eén van de voordelen kwam al hierboven ter sprake, maar SEO is gratis. Dit is niet het geval als kiest voor SEO en linkbuilding uitbesteden. SEO kan ervoor zorgen dat de andere middelen die je gebruikt voor marketing beter werken. Hiernaast zal je op de langere termijn echt goede resultaten zien als de SEO goed wordt uitgevoerd. De vindbaarheid van jouw website zal echt goed groeien en je zal meer bezoekers krijgen. Dat helpt enorm bij het groeien van jouw bedrijf, dus het is het zeker waard om ermee aan de slag te gaan.
SEA
De definitie van SEA lijkt uiteraard een beetje op SEO, maar het zijn zeker twee verschillende dingen. SEA staat voor Search Engine Advertising. Het nadeel hiervan is dat je geld moet betalen. Je betaalt er namelijk voor om een bepaalde advertentie te plaatsen als mensen zoeken op bepaalde zoektermen. Het is goed om te weten dat de advertentie niet eeuwig op die plek blijft staan. De advertentie verdwijnt zodra je stopt met betalen voor de advertentie. Het zit dus echt anders in elkaar dan SEO.
Voordelen
Het grootste voordeel van SEA is dat dit veel sneller werkt dan SEO. Bij SEO moet je de vindbaarheid namelijk nog opbouwen. Hiernaast weet je dat de advertentie echt bij de juiste doelgroep terecht komt. Hierdoor is de kans weer groter dat je meer klanten krijgt. Het laatste voordeel van SEA is dat deze veel beter laat zien hoe het gedrag van bezoekers in elkaar zit. Bij SEO is het een stuk moeilijker om daar een goed beeld van te schetsen.
|